Friday, March 10, 2006

"Tolonglah, kalau sayangkan Erra..."

Saya sebenarnya Peminat ( tapi bukan lah die hard fan ) pd Pelakun, Penyanyi & Model ERRA FAZIRA. Sebenarnya ramai yg saya minati artis2 dari seberang, ini cuma sekadar hanya ingin berkongsi kpd para pembaca disini. Tersentuh dgn dugaan yg dihadapi oleh dia. Kerana saya juga seorang WANITA seperti dia... Happy Reading.


Bak kata orang "Air dititik dilautkan, tanah sekepal digunungkan." Begitulah berita pergolakan rumah tangga Erra Fazira dan Yusry yang belum pun tentu kesahihannya tapi cerita yang tersebar seolah-olah memperbesarkan perkara yang kecil.
Suka-duka artis jelita, Erra Fazira. Baru-baru ini kisah rumahtanggannya diperkatakan orang. (Foto: The Star)

Dan berita angin yang disampai dari mulut ke mulut bagaikan sedang menunggu retak menanti belah.
Siapa yang tidak tertekan apabila hampir setiap minggu ada saja berita tidak manis pasal rumah tangga yang kononnya sedang bergolak hebat?



Bagi Erra dugaan mesti dihadapinya dengan tenang

Hati siapa yang tidak terusik kalau perkhabaran tentang dirinya dibuat bermacam andaian sedangkan tuan punya diri lebih betah berdiam diri.
Bagi Erra, itulah dugaan yang terpaksa dihadapi. Bukan sekali air mata primadonna jelita ini mengalir laju. Sudah berbulan mungkin, kesabarannya diuji terus. Meskipun berkajang naskah yang tertulis perihal kisah rumahtangganya, wajah jelita artis popular satu Malaysia ini tidak pernah tertulis riak duka.
Tapi mungkinkah semua itu hanya tontonan sahaja sedangkan ketika bersendirian, siapa tahu kocak hatinya?
"Memanglah masaalah tu ada tapi masaalah itu boleh diatasi. Tetapi apabila banyak ditokok tambah, semuanya menjadi lebih buruk," jelas Erra.



Pahit-manis biarlah Erra yang merasakannya

Ikutilah bicara Erra Fazira melalui video:

Real Player

Windows Media Player

Pintanya, "janganlah diburukkan lagi keadaan. Keadaan sekarang ni under control walapun kadang-kadang mood kita silih berganti. Nasib baiklah famili Erra dan suami adalah insan seni. Mereka lebih memahami keadaan yang sedang Erra hadapi sekarang."
Bagi Erra pengalaman pahit di masa silam telah banyak mengajarnya bagaimana untuk tidak melenting dan cepat melatah. Mungkin ramai yang ingin melihat Erra hilang pertimbangan tapi jiwa Erra lebih kental dari itu. Jangankan setitik air mata, kegusaran tidak langsung terlukis di riak wajahnya.
"Biarlah Erra sendiri yang merasanya. Tak perlulah dikongsi dengan orang lain. Yang pahit itulah penawar dan penawar itu lah yang mencipta ketenangan," ujarnya berhemah.



Walaupun keadaan dirinya "bagaikan kaca terhempas ke batu" sekalipun, Erra tidak cepat mengalah.
"Erra telah melalui lebih teruk dari ini dulu. Macam-macam sudah Erra hadapi. Pengalaman begini akan mendewasakan kita," kata penyanyi jelita yang pernah di mahkota Ratu Cantik Malaysia satu ketika dulu.
Ketika ini, Erra sedang sibuk menjalani proses rakaman untuk alabum terbarunya. Kemelut yang dihadapi tidak menjejaskan tumpuan Erra pada karier dan business.
"Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Hidup mesti diteruskan walau bagaimana hebat dugaan yang menanti. Itu prinsip Erra. Erra dapat pisahkan antara personal dan karier. Memanglah mula-mula susah nak "handle" tapi Allah telah memberi kekuatan. Insya Allah sekarang Erra lebih tenang," tenang jawab Erra.
Mungkin ianya satu kebetulan tetapi tajuk-tajuk lagu di dalam album baru seolah menceritakan rahsia hatinya. Antaranya Ya atau Tidak (Edry KRU), Kekasih Misteri (Andy Mok), Bermula Dengan Mimpi (Andy Mok) dan Hadirmu (JFK).
Album yang akan di hasilkan bersama komposer tersohor Fauzi Marzuki tutur memuatkan sebuah lagu Bengkulu bertajuk "Wang Kite Gale" (Orang Kita).
"Itu lagu loghat Bengkulu, bahasa yang telah sebati dengan keluarga dan saudara mara Erra. Erra bangga dengan bahasa Bengkulu," ujar penyanyi tinggi lampai yang berketurunan Bengkulu dari Sumatera, Indonesia ini.



Gaya Erra untuk Peminat

Menurut Erra, dia senantiasa mengharapkan yang terbaik untuk kehidupan keluarganya. Sebelum mengakhiri perbualan, Erra berkata..."Sebagai manusia biasa, kadang ada yang tak kena, yang tersilap dan terkurang. Itu adatlah alam rumah tangga. Tapi orang luar tak perlu tahu. Itu hak peribadi Erra."
Bagi peminat Erra, hanya satu pintanya....."Tolonglah....Kalau sayangkan Erra....Janganlah cepat mempercayai perkara-perkara buruk yang ditulis pasal Erra."
Mungkin di saat ini, angin yang bertiup begitu kencang dan badai begitu kuat menghempas pantai. Namun hati dan perasaan Erra hanya dia dan Allah saja yang tahu. Janganlah ditambah lagi luka yang telahpun berdarah kerana keadaan artis jelita ini tak ubah seperti "Angin berputar, ombak bersabung" - kan soal rumah tangga amat sulit!

3 comments:

unknown said...

semalam erra nyanyi lagu whitney houston "i will always love you" dalam show thursday night life.. bergenang mata dia.. huhuhu

manja2309 said...

u tenguk kat tv channel ape? sayang lah saya tk dpt tenguk lah .. hati dia sebak kot tingat kat yusry eh .. kesian dia

unknown said...

ntv 7.. tak tau la hati dia sebak teringat kat sapa.. heheheh.. haih.. kehidupan..